Hrana koja daje energiju i snagu

Hrana koja daje energiju i snagu

Sigurno vam se dogodilo da u toku dana osjetite manjak energije. Tada vjerovatno posežete za slatkišima kako biste trenutno svoje tijelo opskrbili energijom. Osim količine sna, hrana igra važnu ulogu u svakodnevnoj razini energije. Jeste li znali da hrana koja sadrži visoku razinu kalorija i masnoća može uzrokovati osjećaj umora? Probavni sistem na takvu hranu troši znatno više energije, zbog čega dolazi do osjećaja umora. Međutim, postoje namirnice koje će vaše tijelo opskrbiti energijom.

Ugljikohidrati

Ugljikohidrati su posljednjih nekoliko godina na lošem glasu, ali važno je znati da nisu svi ugljikohidrati štetni. Oni pružaju odličan izvor energije u obliku glukoze. Glukoza je najbolji izvor energije za mozak i središnji živčani sistem. Prehrana bogata cjelovitim žitaricama i složenim ugljikohidratima je nužno potrebna za energiju, a to ćete pronaći u voću, povrću i cjelovitim žitaricama.

Smeđa riža je bogata manganom, mineralom koji pomaže proizvodnju energije iz proteina i ugljikohidrata. Smeđa riža će vam pomoći da održite visoku razinu energije cijeli dan. To je na neki način svestrana namirnica koja se može poslužiti kao prilog, ali i glavno jelo.

Slatki krompir je bogat ugljikohidratima, beta karotenom (vitamin A) i vitaminom C. Slatki krompir će pomoći u borbi protiv popodnevnog umora. Odlično je to što krompir možete pripremati na razne načine i uz razna jela.

Kašika meda je ekvivalentna boci energetskog napitka. Med je prirodni zaslađivač koji pomaže u radu mišića tokom vježbanja, ali i regeneraciji mišića nakon vježbanja. Opskrbit će tijelo energijom i otjerati umor. Dodajte med u čaj, mlijeko ili ga namažite na hljeb.

Pripremite zeleni smoothie koji vraća energiju!

Sastojci

2 kašike špinata 2 šoljice nasjeckanog ananasa 1 kašika chia sjemenki

Priprema

Stavite sve sastojke u blender i dobro izmiješajte.

Voće

Voće je izvor velike razine glukoze koju vaše tijelo lako razgrađuje i pretvara u energiju. Većina voća je lako probavljiva, u okviru pola sata, što ga čini brzom, hranjivom i učinkovitom namirnicom koja daje energiju.

Banane se sastoje uglavnom od šećera (glukoza, fruktoza i saharoza) i vlakana. Banane su garantovani izvor energije. Nasjeckajte banane i bademe, dodajte u mlijeko i dobit ćete obrok koji će otjerati umor.

Jabuke će vas držati podalje od doktora i osigurat će veliki izvor energije. Jabuka se zbog velike razine vlakana, za razliku od ostalog voća, nešto duže probavlja, ali će vam isto tako duže vrijeme osigurati energiju. Kada osjetite umor pojedite jabuku uz nekoliko kriški sira.

Naranče su bogate vitaminom C, kalijem i folnom kiselinom. Ovo citrusno i sočno voće će se brzo razgraditi i pretvoriti u energiju. Naranča ili pak njen sok će brzo ukloniti umor i osigurati izvor energije koji vam je potreban.

Pripremite energetske pločice od cimeta I brusnica!

Sastojci

100g maslaca 200g zobenih pahuljica 100g sjemenki suncokreta 50g sjemenki susama 50g nasjeckanih oraha 3 kašike meda 100g muscovado šećera 1 kašika cimeta 100g suhih brusnica

Priprema

Zagrijte pećnicu na 160°C. Namastite lim za pečenje dimenzija 18 x 25 cm.

Pomiješajte zobene pahuljice, sjemenke i orašaste plodove. Pecite u pećnici na oko 10 minuta.

U međuvremenu, zagrijte maslac, med i šećer. Miješajte dok se maslac ne rastopi. Dodajte mješavinu sa zobenim pahuljicama, cimet i sušeno voće. Sve dobro izmiješajte. stavite u lim za pečenje i pecite 30 minuta.

Povrće

Namirnice koje dolaze izravno sa stabla ili biljke će vam sigurno pomoći u održavanju razine energije. Neke vrste povrća sadrže sve proteine, ugljikohidrate i dobre masti koje su vam potrebne za funkcioniranje organizma. Osim toga, neke vrste povrća uspješno održavaju ravnotežu organizma, koja ukoliko nije uravnotežena, može uzrokovati niz zdravstvenih problema.

Špinat je odličan izvor željeza koji je ključna komponenta za proizvodnju energije u tijelu. Špinat možete jesti kao salatu ili prilog. Kada osjetite umor, pojedite porciju špinata koji će vam vratiti potrebnu energiju.

Grah je bogat proteinima i ugljikohidratima, zbog čega pripada izuzetno zdravoj i hranjivoj vrsti namirnice. Grah jedite kao salatu, variva ili priloge. Ova jednostavna namirnica će vas opskrbiti energijom.

Popijte smoothie koji povećava razinu energije!

Sastojci

4 stabljike brokule 1 jabuka 250ml kokosove vode 1 kašika naribanog đumbira 1/2 kašika matcha praha

Priprema

Stavite sve sastojke u blender i dobro izmiješajte.

Visokoproteinska hrana

Proteini su važan dio prehrane. Oni su jedan od najvažnijih izvora energije i odlični su za mršavljenje. Ukoliko zamijenite unos ugljikohidrata s proteinima, poboljšat ćete mišićnu masu, ubrzati metabolizam i otjerati umor.

Losos je bogat omega 3 masnim kiselinama, smanjuje razinu holesterola i rizik od nastanka srčanih bolesti. Također je bogat proteinima, vitaminima B6, niacinom i riboflavinom, koji se pretvaraju u energiju. Pojedite porciju lososa i salate od špinata ili smeđe riže kako biste dobili obrok pun energije.

Jogurt je bogat magnezijem koji je presudan za oslobađanje energije. Također je bogat kalcijem koji je ključan za normalno funkcioniranje organizma. Kada osjetite umor popijte šoljicu jogurta i sigurno ćete osjetiti kako umor prolazi.

Jaja sadrže čak 97% proteina, čak najviše od bilo koje namirnice. Jedno jaje pruža organizmu 30% potrebne dnevne doze proteina. Sve važne aminokiseline, koje vaše tijelo koristi za obnovu mišića, možete pronaći u jajima. Nije važno jedete li ih kuhana, pečena, sirova ili kao omlet, jaja će vam sigurno osigurati potrebnu razinu energije.

 

Komentari (0)

Još uvijek nema komentara. Postavite prvi komentar!

Ostavi komentar