Iako profesionalne filmske kamere vjerovatno nikada neće u potpunosti biti zamijenjene, činjenica je da im pametni telefoni – kojima je kamera iz godine u godinu sve jači adut – postaju ozbiljna alternativa. Zbog praktičnosti, ali i sve bolje kvalitete njihovih kamera, u svijetu kinematografije raste broj filmova snimljenih pametnim telefonom.
Imajući u vidu tu činjenicu, organizatori AJB DOC Film Festivala prošle godine ustanovili su selekciju Smart Doc, u okviru koje predstavljaju najbolja ostvarenja učesnika treninga "Snimanje dokumentaraca pametnim telefonom", koji se realizuje u saradnji s Al Jazeera Media Instituteom, a pod pokroviteljstvom Samsunga.
Tako su najbolji i najupečatljiviji projekti s prošlogodišnjeg treninga, koji je vodio Pulitzerom nagrađeni fotoreporter Damir Šagolj, predstavljeni publici Petog AJB DOC-a.
Ostvarenja mladih autorica
Elma Iković, čiji je projekt proglašen najboljim na prošlogodišnjem treningu, predstavila je film I mi smo krivi, kojim istražuje interakciju čovjeka i prirode te otkriva istinu iza naše pažljivo prikrivene stvarnosti.
"Manjak diskursa na ovu temu, kao i zainteresovanosti, sa sigurnošću to mogu reći, usmjerili su me da uradim nešto po tom pitanju i, u konačnici, snimim film. Samo ime filma je moja poruka svima nama – da shvatimo da trebamo i možemo bolje, zbog samih nas", kaže Iković.
U okviru Smart Doca publici je predstavljen i film Život sa svrhom Ammine Bašović, koja je dokumentovala nesvakidašnju i emotivnu životnu priču Mahire i Eseda Ahmiša.
"Važno mi je bilo prenijeti iskrenu emociju, ljubav i vjeru ovog para. Važno je bilo iz razloga što nam svima treba lekcija o suštini i podsjetnik svakog dana, posebno sada u vremenu u kojem se brzo živi i zaboravljaju prave vrijednosti, da se kroz takve primjere podsjetimo da nam realnost i nije toliko teška i da je najvažnije kako gledamo na nju", kaže Bašović.
Aida Gavrić predstavila se filmom Bezbojni, kojim je progovorila o nesvrstanim članovima bosanskohercegovačkog društva, onima koji ne pripadaju nijednom od njegova tri konstitutivna naroda.
"Bezbojni je zapravo film o onim nesvrstanim i nesvrstivim pripadnicima bh. društva koji se u državi u kojoj je kompletna stvarnost prožeta nacionalnim ključem triju narodnosti etiketiraju kao svojevrstan višak, odnosno 'ostali', a nerijetko ih se poima i utvarama i fosilima propale ideje bratstva i jedinstva iz prošlog sistema", kaže Gavrić.
Još uvijek nema komentara. Postavite prvi komentar!