Prof. dr. Sadik Bahtić: Njegovo veličanstvo - brend!

Prof. dr. Sadik Bahtić: Njegovo veličanstvo - brend!

Piše: Prof. dr. Sadik Bahtić

Danas u savremenom svijetu veliki ulogu i značaj predstavlja brend (engl. brand) Mnoge kompanije, tvornice ili preduzeća nastoje da stvore jedinstveni brend, ime koje će privući kupce, poslovne partnere i osigurati siguran uspjeh na tržištu. Brend predstavlja moć pobjeđivanja i razlikovanja od konkurencije i stvara emotivnu vezu s klijentima i kupcima.

Neophodno je imati brend kako bi privukli, očarali, osvojili potrošače, pobijedili, prestigli ili nadmašili konkurenciju i opstali na tržištu. Primjer, dugotrajnog i dobrog brenda je Podravkina „VEGETA” koja je prisutna na svim kontinentima svijeta. Kompanije postaju svijesne da bi brend trebao postati ono najvrednije u njihovoj ponudi.

Uspješno plasiranje i širenje brenda donosi dodatnu lojalnost potrošača i rast profita. Brend nam pokazuje određenu razinu kavalitete, tako da zadovoljni kupci na jednostavan način ponovo odaberu brend.

Ciljevi koje dobar brend treba da ostvari su:

1. plasiranje jasnih poruka,

2. potvrda kredibiliteta,

3. emotivno povezivanje s ciljanih tržištem,

4. motivisanje kupca,

5. konkretizacija lojalnosti kupaca.

Da bi uspjeli u brendiranju treba razumijeti potrebe i želje kupaca i  tržišta.

Ovo se ostvaruje integrisanjem brend strategije kroz kompaniju na svakoj tački kontakta s javnošću.

Brend stanuje u umu i srcima kupaca, klijenata i tržišta. To je ono što privlaći kupce, najvrednija imovina kompanije i najjače oružje u borbi protiv konkurencije.

Važnost stvaranja jake marke, iako nije neki novi koncept, trenutno privlači veliku pozornost u poslovnom svijetu. Sve više poduzeća shvaća da, ako se žele diverzificirati na izuzetno konkurentskom tržištu, trebaju jak brend koji će kod potencijalnih kupaca stvoriti specifičnu sliku o preduzeću.

Potrebno je puno više od simpatičnog naziva i loga kako bi se stvorila dugoročna odanost kupaca. Brend treba reflektirati viziju poduzeća, vrijednosti i filozofiju organizacije. To zahtijeva mnogo strateškog promišljanja.Potrošači žive u svijetu koji se sve brže mijenja.

Danas je nužno brzo reagirati i poduzeti sve što je potrebno da se postigne što najdugoročnija konkurentska prednost na tržištu. U okruženju u kojem svi mogu biti jednaki, a kvaliteta više ne košta puno više, razlikovanje proizvoda postaje jako važno.

Ipak, funkcionalne vrijednosti i svojstva proizvoda osiguravaju sudjelovanje na tržištu, ali ne i uspjeh. Danas brendovi uspijevaju ne samo zbog vrijednih fizičkih karakteristika, već zato što zastupaju jasne vrijednosti. Brend kao riječ koja je u posljednje vrijeme veoma aktuelna, predstavlja našu svakodnevnicu ili nešto od čega smo svi mi potrošači, veoma zavisni.

Svaki dan čujemo raznovrsne reklamne poruke koje nas usmjeravaju na to koje proizvode da kupujemo i za koje robne marke da se opredjeljujemo.

(Autor je univerzitetski profesor i bivši poslanik u Parlamentarnoj skupštini BiH)

 

Komentari (0)

Još uvijek nema komentara. Postavite prvi komentar!

Ostavi komentar