Jusko: Izgradnja puta Sarajevo-Beograd jedan od najvažnijih projekata

Jusko: Izgradnja puta Sarajevo-Beograd jedan od najvažnijih projekata

Izgradnja autoputa, odnosno brze ceste Sarajevo-Beograd nakon Koridora 5c sigurno je najvažniji infrastrukturni projekt kada je u pitanju transportna infrastruktura u Bosni i Hercegovini, ocijenio je u intervjuu za Anadoliju Ismir Jusko, ministar komunikacija i prometa BiH.

On je podsjetio na period prije deset mjeseci kada se pojavila inicijativa o turskom finansiranju projekta spajanja Beograda i Sarajeva.

"Nedugo nakon toga, mi smo ispred sebe imali 16 prijedloga rute. Moram biti iskren i reći da su neki od tih prijedloga ušli u kategoriju spiskova želja. Nakon određenog rada sve je svedeno na dva ključna projekta, jedan projekt koji bi išao preko Tuzle, a drugi projekt koji bi išao preko istočne Bosne, odnosno prema Višegradu i Vardištu. Kada je u pitanju struka, ona se jasno odredila da Tuzla u ovom momentu trpi najviše zagušenje u saobraćaju. Postoje brojači koji daju informacije da 22.000 vozila na nekim dijelovima tuzlanske regije saobraća na dnevnoj bazi", naveo je Jusko.

Ministar Jusko je rekao da je to, sa stručne strane, profil za autoput, a ne brzu cestu.

Naredne sedmice obilazak trasa

"Više puta sam isticao, i u okviru ovog projekta, da je tuzlanska regija prioritet broj jedan koji se mora riješiti u najkraćem periodu. Ali, kada smo došli u situaciju da imamo ponudu turskog investitora to je bila sjajna prilika da to upravo iskoristimo na taj način. S druge strane, također sam više puta istakao da istočna Bosna ne treba da ostane odsječena od kvalitetne transportne infrastrukture. U više navrata sam bio na sastancima gdje je isticano da na tom potezu nema dovoljan broj vozila i da ta trasa nije isplativa. Sasvim normalno da nemate dovoljan broj vozila zbog toga što imate lošu cestu i ljudi jednostavno ne žele da koriste te pravce za komunikaciju kako tereta tako i putnika. Ali, kada napravite kvalitetnu brzu cestu odgovorno tvrdim da će se broj vozila na tom potezu povećati za puno više nego što je to sada", naglašava Jusko.

Na posljednjem sastanku koji je, kako kaže, imao s članom Predsjedništva BiH Bakirom Izetbegovićem prije njegovog odlaska u Istanbul na pitanje koje je njegovo mišljenje, rekao je, kaže Jusko upravo taj stav - da je Tuzla prioritet broj jedan i da se taj problem riješi, ali isto tako da se istočna Bosna ne može ostaviti po strani.

"Drago mi je da je upravo dogovoreno da se napravi taj kružni, da tako kažem, veliki tok između Sarajeva prema Tuzli preko Brčkog i Bijeljine s jedne, a s druge strane iz Srbije preko Požege na Vardište čime spajamo istočnu Bosnu sa Sarajevom. Odmah u utorak, dan poslije sastanka u Istanbulu, imao sam razgovor s ministrom prometa, pomorstva i komunikacija Turske Ahmetom Arslanom kojeg lično poznajem. Radi se o jednom izuzetno ugodnom razgovoru, toliko konkretnom da već u ponedjeljak dolaze predstavnici Direkcije za ceste Turske, dolazi njihov zamjenik direktora, a ista delegacija ide i u Srbiju", navodi Jusko.

Turska strana će prezentovati svoje planove, a njihovi predstavnici su već bili u BiH prošle godine dva puta, dok će istovremeno bh. strana prezentovati šta u ovom momentu BiH ima od dokumentacije.

"Predložio sam ambasadoru Turske u BiH Haldunu Kocu da iskoristimo delegaciju Turske i da odemo na teren i jedan dan obiđemo sjeverni dio BiH kuda bi išla sjeverna trasa, a drugi dan da idemo prema istočnoj Bosni što je i prihvaćeno. Tako da smo već krenuli s konkretnim aktivnostima na terenu. Ono što će sigurno uslijediti nakon toga je puno više boravka na terenu. Ljudi se moraju upoznati tačno sa svakim detaljom i jedne i druge trase. Ovdje će biti u potpunosti uključena entitetska ministarstva i preduzeća. Ovo nije samo projekt državnog ministarstva komunikacija i prometa, ovo je projekat svih nas i izvršne i zakonodavne vlasti. To više puta ističem u posljednje vrijeme. Mislim da bi bio veliki propust da ispustimo ovu veliku priliku i ponudu koja u modernoj istoriji BiH nikada nije došla na sto", kaže Jusko.

Navodi da nema preciznih podataka o tome koliko bi koštala niti jedna niti druga trasa puta Sarajevo-Beograd.

"Bit ću slobodan da dam svoje mišljenje po tom pitanju. Ne samo u pitanju ovog projekta nego u pitanju velikog broja projekata. Pojave se ljudi s vremena na vrijeme koji daju određena predviđanja i određene navode. Određeni eksperti imaju akademsko pravo da daju bilo koju informaciju, ali oni nemaju odgovornosti. Kao resorni ministar za sve što kažem stojim iza toga i nosim odgovornost. Meni struka do ovog momenta nije dala takvu informaciju zato što nisu izašli na teren", navodi Jusko.

Kaže da uopšte nema predstave koliko mostova, tunela, koliko nosivih zidova zbog određenih klizišta će biti napravljeno na tom dijelu, koliko će koštati eksproprijacija, kroz koliko privatnih zemljišta se kreće cesta.

-Nove ceste sveukupni napredak

"Davanje bilo kakve procejene u ovom momentu za mene lično bi u najmanju ruku bilo neozbiljno prema građanima BiH. Onog momenta kada budem imao inicijalne informacije budite uvjereni da ću ih podijeliti s njima", poručio je Jusko.

Državni resorni ministar je govorio i o značaju izgradnje trase puta Sarajevo-Beograd za Bosnu i Hercegovinu, ali i regiju.

"Na početku svog mandata pročitao sam kineski citat koji kaže: 'Ako imate dio svoje zemlje koji je siromašan, samo od glavnog grada napravite cestu do tog dijela zemlje i taj dio zemlje više neće biti siromašan'. Upravo ovim projektom se to radi. Povezuje se kompletna tuzlanska regija, srednja Bosna, sjeverna Bosna i također, istočna Bosna. Kada uzmemo sa strateške strane, da imate istočnu Bosnu koja se povezuje s Koridorom 5c, Tuzlu i tuzlansku regiju, jednu izuzetno jaku industrijsku zonu koja se također povezuje s tim koridorom i sa sjevernom Bosnom, da se također, povezuju dijelovi BiH s koridorom 11 koji prolazi kroz Srbiju to je veliki značaj. Koliko će to utjecati na ekonomski rast, privredni rast, turistički rast? Apsolutno ne trebate biti neki veliki ekonomski stručnjak da znate da je ovo projekt koji može donijeti samo veliki broj benefita državi BiH", navodi Jusko.

Ministar je kazao da su, nakon početka radova na mostu Svilaj, cijene zemljišta u toj regiji porasle za 30 posto.

"Sada uzmite kada napravite kompletno ovaj kružni tok koliko će cijena zemljišta da poraste na cijeloj toj dionici, koliko će možda privrednih subjekata, kompanija naći shodno da prati industrije, da pravi magacinske prostore i sve ono što će samo donijeti razvoj BiH. Ovo su projekti u kojima apsolutno ne možete vidjeti ništa kao negativno. Ovdje može postati samo negativno da se pojavi određeni ljudski faktor koji će samo iz njima znanih razloga početi stopirati ovakav projekt. Po prirodi nisam osoba koja je pesimista. I u ovom momentu znam da su ispred nas vjerovatno dosta ozbiljni razgovora gdje moramo definisati neke detalje, ali trebamo biti svjesni da će propuštanjem ovakvog projekta najviše ispaštati krajnji korisnici, a to su građani BiH", cijeni Jusko.

Komentari (0)

Još uvijek nema komentara. Postavite prvi komentar!

Ostavi komentar