Dova za domovinu | Muftija Fazlović: Bdijemo na granicama i vrijednostima naše dobre zemlje

Dova za domovinu | Muftija Fazlović: Bdijemo na granicama i vrijednostima naše dobre zemlje

Muftija tuzlanski dr. Vahid-ef. Fazlović poručio je da sudjelovanjem u dovi za domovinu Bosnu i Hercegovinu potvrđujemo našu svijest o iskonskoj, suštinskoj vrijednosti vjere, o nužnosti brige za domovinu.

Manifestacija "Dova za domovinu Bosnu i Hercegovinu" kod spomenika "Ljiljan"na Banderi u Gradačcu, održana je danas u prisustvu velikog broja vjernika, a hutbu je ovom prilikom kazivao muftija Fazlović.

- Ovdje smo na ponosnoj Banderi ponad lijepog Gradačca i njegove pitome okoline.

Ovo čuveno mjesto je naš čvrsti bedem, simbol odlučne odbrane i pobjede na sjeveru Bosne i Hercegovine.

Nadahnuti blagošću i bereketom ovog dana u kojem, kako nas je podučio najbolji učitelj Muhammed, alejhi selam, Uzvišeni prima dove Svojih robova, i radosnih očiju zagledani u najljepša obilježja ove prkosne zemlje i zapamćene herojske borbe za njezin opstanak, okupili smo se da u posebno vrijednom satu, na ovoj historijskoj koti proučimo dovu za svoju domovinu - kazao je na početku muftija Fazlović.

Napomenuo je da je u isto vrijeme proučena dova u Podrinju, u jednoj od najstarijih bosanskih džamija - na Kušlatu, naglasivši da s ovih, i brojnih drugih bosanskih uzvišenja, s naših musalla i dovišta "želimo bdjeti na granicama i vrijednostima naše dobre zemlje u kojoj su oduvijek nalazili siguran vatan svi čestiti ljudi".

- Sudjelovanjem u dovi za domovinu Bosnu i Hercegovinu potvrđujemo našu svijest o iskonskoj, suštinskoj vrijednosti vjere, o nužnosti brige za domovinu. Znači da želimo uvijek imati na umu kako je vjera poziv i uputa Uzvišenog i Sveznajućeg Boga da samo Njemu robujemo i da dobra djela činimo, a da je domovina garancija za slobodu, sigurnost i napredak nas i naših potomaka - akcentirao je muftija Fazlović.

Podsjetio je na kur'anski ajet "O, vjernici, ruku i sedždu obavljajte i Gospodaru svome robujte, i dobro činite da biste bili spašeni (i da biste postigli ono što želite)". 

- Ajet počinje s nalogom da oni koji vjeruju ruku i sedždu obavljaju kao najistaknutije dijelove namaza. Zatim se zahtijeva ibadet koji ima šire značenje od namaza koji je njegova osnova. Na kraju, naređuje se opće dobro na relaciji s ljudima, nakon učvršćene veze s Uzvišenim Bogom putem namaza i svakog drugog odnosa koji se može označiti ibadetom. U navedenom ajetu, ali i u cjelokupnoj kur'anskoj i hadiskoj predaji, pojam ibadeta, sa svim svojim značenjima, zauzima istaknuto mjesto - naveo je muftija tuzlanski.

Najprije, ispravno razumijevanje ibadeta u islamu najjasnije nam pomaže da razumijemo mudrost i nužnost vjerovanja u Jednog i Vječnog Stvoritelja svih svjetova, kazao je on.

- Značenje ibadeta podrazumijeva potpuno robovanje Jednom Bogu, Allahu Uzvišenom, ali i potpuno oslobađanje od svakog drugog vida robovanja i slijepe i ponižavajuće ovisnosti, kao što je robovanje ljudima, kumirima, materijalnom, strastima, iluzijama... - objasnio je muftija tuzlanski.

S vjersko-pravnog stanovišta, pojam ibadeta se najčešće vezuje za najvažnije obrede ili farzove (namaz, zekat, post, hadž, kurban) što predstavlja njegovo osnovno značenje, ili značenje u užem smislu.

- Tako, naprimjer, namaz kao ibadet predstavlja temeljnu potvrdu tevhida i zikra odnosno vjerovanja i svijesti o jednoći Božijoj, te pokornosti koja se samo prema Njemu Uzvišenom manifestira. U tom smislu je i sljedeća kur'anska poruka: "Uistinu, samo sam Ja Allah! Nema drugog Boga osim Mene, pa Meni robuj (ibadet čini) i namaz klanjaj da bi se Mene sjećao!" Dakle, na našem odnosu prema temeljnim islamskim dužnostima počiva naše sveobuhvatnije razumijevanje ibadeta. A to onda znači da ibadet u islamu obuhvata sve što voli Allah, dželle šanuhu, i sve čime je On zadovoljan: dobru namjeru, iskrenost, riječ, djelo, dovu, odgoj i nauku, udjeljivanje, solidarnost, halal-stjecanje kapitala... - izjavio je on.

Najpotpunije značenje i razumijevanje ibadeta definirao je Allah, dželle šanuhu, Svojim riječima: "A džine i ljude stvorio sam samo da Meni robuju (da Mi ibadet čine)", akcentirao je muftija.

- Ovaj kratki kur'anski sadržaj ljudskom stvaranju pridaje iznimno veliki smisao, te ukazuje na najveću, kosmičku istinu bez čijeg razumijevanja i prihvatanja nema ispravnog života, kako za pojedinca, tako ni za zajednicu. Zato, neka se naša svijest o ibadetu uveća svaki put kada u Fatihi, prvoj i najvrednijoj dovi, odnosno u namazu proučimo veličanstvene riječi: Samo Tebi robujemo i samo od Tebe pomoć tražimo  istaknuo je muftija.

Komentari (0)

Još uvijek nema komentara. Postavite prvi komentar!

Ostavi komentar