Piše: Ali Ali-Arian
U jednom je periodu islam bio revolucionarna sila u Americi. Prije više decenija, "musliman" je bio politički identitet utemeljen u svjetonazoru pobune, čiji su primjeri bili Muhamed Ali i Malcolm X.
Biti musliman značilo je usprotiviti se bjelačkoj nadmoći i globalnoj imperiji, bila ona u Alabami ili u Vijetnamu; značilo je stajati u solidarnosti s mukama crnih i smeđih ljudi u cijelom svijetu.
Mnogi američki muslimani danas gorljivo polažu prava na naslijeđe braće Muhameda Alija i Malcolma X kao svoje, ali im nedostaju politička hrabrost i moralni integritet koji su odlikovali njihove živote, prenosi Al Jazeera Balkans.
Rehabiltirane reformirane kavgadžije
Postali smo zajednica bez principijelne političke vizije, impotentna pred licem državnog tlačenja: kontinuiranim nadziranjem od Federalnog istrađnog biroa - FBI i namještaljkama i antimuslimanskim zakonima koji se stalno proširuju. Ne samo da se nismo u stanju organizirati u vezi ovih pitanja, već smo izgubili i zajedničku etičku osnovu koja bi nas mogla ujediniti oko zajedničke političke vizije i akcije.
Donedavno je, uprkos podjelama unutar zajednice, muslimanska američka zajednica izgledala ujedinjena barem u svom protivljenju administraciji Donalda Trumpa; to je izgleda bio najmanji zajednički nazivnik grupnog američkog muslimanskog političkog identiteta. Ali, onda je 8. jula državni sekretar i glavni islamofob Mike Pompeo najavio kreiranje komisije za neotuđiva prava koja će savjetovati Trumpovu administraciju – serijskog kršitelja ljudskih prava – o ljudskim pravima. Jedan od naših najistaknutijih lidera Hamza Yusuf pristao je da postane dio te predstave.
Ova objava je označila kulminaciju višegodišnje prakse vodećih muslimanskih organizacija i pojedinaca koje promoviraju one u svojim redovima koji se priklanjaju bjelačkoj nadmoći, eroziji građanskih sloboda i globalnoj tiraniji. Uprkos apsurdu Yusufove odluke, mnogi su ga u zajednici i dalje branili. Imam Zaid Shakir, koji je ranije također izrazio podršku za pokret "plavi životi su važni", također ga je štitio od odgovornosti. On i Yusuf su 2006. godine profilirani u New York Timesu kao reformirane kavgadžije, bivši kritičari američkih politika, koji su sada rehabilitirani u mainstream kao "dobri" muslimani.
Njih dvojica su 2008. godine osnovali Koledž Zaytuna, muslimansku instituciju liberalnih umjetnosti, čiji je cilj obrazovati "studente da postanu moralno, intelektualno i duhovno ostvarene osobe". Ova organizacija objavljuje žurnal koji finansira Fondacija Templeton, čiji su donatori poznati simpatizeri ultrakonzervativnog Pokreta čajanka. Ista ova fondacija također podržava Fondaciju Quilliam samoproglašenog "kontraekstremiste" Maajida Nawaza.
Kredibilitet bjelačkoj nadmoći i tiraniji
Bilo je i drugih u muslimanskoj američkoj zajednici koji su se poput Yusufa uključili u upitne interakcije s državnom vlašću. Još jedan istaknuti stručnjak, Sherman Jackson, član je odbora Muslimanskog vijeća starješina sa sjedištem u Ujedinjenim Arapskim Emiratima. On je, 2015. godine, zajedno s drugim članovima, prisustvovao sastanku s egipatskim diktatorom Abdel Fattahom el-Sisijem na vrhuncu njegovog brutalnog gušenja političkog neslaganja, kada su deseci hiljada ljudi zatvoreni, mučeni i prisilno nestali. Ovo Vijeće je 2018. godine također čestitalo egipatskom predsjedniku neospornu pobjedu na namještenim izborima.
Jackson je također savjetnik inicijative Suprotstavljanje nasilnom ekstremizmu - CVE desničarske ekspertske organizacije Centar za strateške i međunarodne studije, zajedno s bivšim britanskim premijerom Tonyjem Blairom, koji je optužen za ratne zločine u Iraku. Hamza Yusuf i Sherman Jackson su glavne zvijezde američke muslimanske subkulture. Pa ipak, kada daju kredibilitet bjelačkoj nadmoći i tiraniji, američki muslimani odbijaju ih smatrati za to odgovornima.
Kompletan tekst pročitajte OVDJE.
Još uvijek nema komentara. Postavite prvi komentar!