Reis Kavazović: Propada i stagnira društvo u kome se etička načela ne poštuju

Reis Kavazović: Propada i stagnira društvo u kome se etička načela ne poštuju

Reisu-l-ulema IZ u BiH Husein ef. Kavazović učestvovao je u radu konferencije s temom “Promicanje dijaloga za održavanje mira:

"Uloga vjerskih zajednica i radničkih pokreta “ koju je u sarajevskom Vrhbosanskom bogoslovnom sjemeništu Katoličkog bogoslovnog fakulteta organizovalo Hrvatsko kulturno društvo Napredak i Pokret kršćanskih radnika iz Rima, a u okviru Napretkovih uskrsnih dana.

Pored Reisu-l-uleme na konferenciji su govorili predsjednik Židovske zajednice BiH Jakob Finci, kao jedan od osnivača Međureligijskog vijeća i prvi predsjednik, mons. Ivo Tomašević, generalni sekretar Biskupske konferencije BiH, iguman manastira Žitomislići Danilo Pavlović koji kroz svoje svećeničko djelovanje sudjeluje u brojnim međureligijskim susretima u Bosni i Hercegovini i regiji te surađuje na više projekata međureligijske suradnje i mons. FabianaLongonia, direktora Nacionalnog ureda za socijalne i radničke problem Talijanske biskupske konferencije.

Skup je moderirao predsjednik Hrvatskog kulturnog društva Napredak prof. dr. Franjo Topić i predsjednik Pokreta kršćanskih radnika CarloCostalli.

U svome izlaganju reisu-l-ulemea Kavazović je između ostalog rekao:

- Zadaća nas iz vjerskih zajednica je poučavati temeljnim vrijednostima i pravima,poput prava na život, rad, imovinu i ljudsko dostojanstvo i nadati se da će one unašem društvu zaživjeti. Kada se pozivamo na prava mi se pozivamo na prirodnaprava čovjeka koja su neotuđiva i neodvojiva od njegove ličnosti. Iako nemamo«vlasti niti moći» nad onima koji su se obavezali da će prava garantirati drugima, miipak moramo biti dosljedni našeg vjerskog nauka i uvijek biti na strani obespravljenih,i onih kojima je pomoć potrebna. Dijalog među ljudima nema alternativu, često toponavljamo. Ali, to nije samo fraza kojom popunjavamo naš govor i činimo gaefektnijim. Dijalog o vrijednostima i pravima u društvu neophodno je voditi na svimrazinama, a dijalog između poslodavca i radnika o pravima i radnoj etici od iznimneje važnosti kako za pojedinca tako i za društvo u cjelini. Zato nije zgoreg da se stalno i iznova prisjećamo naše obaveze prema onima koji pošteno zarađuju svoju koru kruha a koji se susreću sa brojnim preprekama u ostvarivanju svojih osnovnih prava.

Također je govoreći o stanju radničkih prava Reisu-l-ulema kazao:

„Danas kada se sve češće, posebno među mladima nameće stav da rade samo onikoji se ‘se snađu’, moramo ponovo govoriti o svetosti poštenog rada i privređivanja.Koliko god nam se činilo da se radi o površnim trendovima korijeni ovog problema suzapravo daleko dublji i ozbiljniji. Oni govore o zabrinjavajućem trenduobezvrjeđivanja rada. U društvu kojem su radnici obespravljeni i u kojem im se negarantuju njihova prava na pravičnu naknadu i odmor, ljudsko dostojanstvo i rad supodcijenjeni.

Govoreći s aspekta islamskog nauka i tradicionalnih vrijednosti muslimanskihdruštava težilo se za tim da se rad vrednuje, da se osigura dostojanstvo radnika.

Klasična teološka djela su na osnovi izvora islama utemeljenih na Kur’anu kaoBožijoj objavi i sunnetu kao praksi Poslanika (a.s.) o radu govorili kao o «ibadetu» ilibogougodnm djelu, odnosno djelu koje je ravno vjerskom obredu…

Međutim, dostojanstvo radu se ne može vratiti bez njegovog dostojnog vrednovanja. U društvu u kome se etička načela ne poštuju, koja ne postanu i zakonom propisanabaveza, već ostanu u domenu teorijskih rasprava, društvo propada i stagnira. Nasvima nama koji se bavimo pitanjima duha vjere, kulture, morala i etike je da na toukazujemo, a na ljudima iz politike je da to pretoče u zakone koje će vlastprimjenjivati i poštivati”- naglasio je reisu-l-ulema Kavazović.(kraj)

Komentari (0)

Još uvijek nema komentara. Postavite prvi komentar!

Ostavi komentar