Nabavka šest lovačkih aviona MiG-29 iz Rusije za Srbiju je samo privremeno rešenje, koje neće uticati na balans vojne moći na Balkanu, jer je reč o polovnim avionima defanzivnog kapaciteta, izjavio je u razgovoru za Anadolu Agency (AA) vojni analitičar Aleksandar Radić.
"Ako krenemo od procene da je reč o polovnim avionima na isteku životnog veka, ono što mi dobijamo je mogućnost preživljavanja. Ovo je samo provizorno rešenje, a mi smo već izgubili previše vremena. Čak i da dobijemo na poklon od Zapada avione, mi nemamo vremena“, rekao je Radić.
- Defanzivno sredstvo za kontrolu i zaštitu važdužnog prostora-
On je objasnio da je reč o avionima proizvedenim u periodu od 1987. do 1991. godine, a da su inače MiG-ovi upotrebljivi 40 godina, kao i i da predstavljaju defanzivno sredstvo za kontrolu i zaštitu vazdušnog prostora Srbije.
"Ukoliko bi bili modernizovani, oni bi mogli da imaju ofanzivni kapacitet, ali modernizacija nije ugovorena. Ugovoren je samo prijem šest ruskih aviona, remont četiri naša aviona, a onda kada se naši remontiraju i remont tih ruskih“, naveo je Radić.
Radić ocenjuje i da nabavka tih aviona neće uticati na balans vojne moći na Balkanu, jer osim što su defanzivnog kapaciteta, Mađarska već ima savremenije avione, a Hrvatska i Bugarska su trenutno pred nabavkom aviona.
Komentarišući najave ministra odbrane Srbije Aleksandra Vulina da će MiG-ovi biti predstavljeni na aerodromu u Batajnici 20. oktobra na Dan oslobođenja Beograda, čemu bi trebalo da prisustvuje i ministar odbrane Rusije Sergej Šojgu, Radić kaže da će oni tada biti pokazani javnosti i to na zemlji.
"Oni će 20. oktobra biti pokazani javnosti i to na zemlji, a ako ih budete brojali videćete da ih nema šest nego pet, jer je jedan već vraćen u Rusiju zbog pravnih stvari. Oni neće leteti više meseci. Oni koji će leteti 20. oktobra će biti ruski avioni koji će odmah po završetku manifestacije biti vraćeni u Rusiju“, dodao je Radić.
- Srbijanske potrebe daleko veće-
Kao pravo rešenje vidi, pod uslovom kada bi država imala novac, organizovanje međunarodnog tendera i da se izabere model nabavke koji će omogućiti afirmaciju srbijanske industrije.
Radić je zaključio i da bi jedna zemlja kao što je Srbija trebalo optimalno da ima između 18 i 20 aviona sa više od 30 pilota, a ne deset aviona kao što je sada slučaj.
Remont MiG-ova će, prema najavama Zorana Đorđevića, koji je bio ministar odbrane kada je ugovorena nabavka, biti rađen i u Srbiji u Vazduhoplovnom zavodu „Moma Stanojlović“ i u Rusiji, ali nije jasno koje komponente će se raditi u kojoj zemlji.
Još uvijek nema komentara. Postavite prvi komentar!