Da u Bosni i Hercegovini postoje mladi koji su voljni dati doprinos društvu, primjer su učenice i učenici Prve bošnjačke gimnazije Sarajevo koji su nedavno zajedno sa svojim profesoricama učestvovali na završnom Summitu pobjedničkih projekata „GISS 2023 Local solutions Global impact“ u Dohi gdje su ostvarili zapažene rezultate s dva projekta koji su proglašeni „GISS Champions 2023“.
Naime, učenice Arja Joldo i Lamija Ademović prezentirale su projekt “Water a Life Resource in Danger”, a Nejla Bektić i Maja Tafro projekt “Plant a Notebook”.
„Radilo se oko 15 projekata širom svijeta koji su pristigli na taj nivo takmičenja. Naš projekt se bazirao na zagađenju voda u Bosni i Hercegovini. Na početku smo htjeli ići s akcijama čišćenja, sadnjom drveća i biljaka koje će pročišćavati vodu, međutim shvatili smo da je to samo privremeni način kako riješiti problem i da je sve zapravo u obrazovanju. Tamo smo onda u katarskim osnovnim i srednjim školama održavali edukativne časove“, kaže Lamija Ademović, učenica četvrtog razreda u Prvoj bošnjačkoj gimnaziji Sarajevo, prenosi Al Jazeera Balkans.
Prema njenim riječima, najviše je u Kataru iznenadilo ulaganje države u obrazovanje.
„Kada smo posjetili Qatar Science & Technology Park, bila sam oduševljena veličinom toga, arhitekturom, koliko su zapravo napredni i koliko teže ka tome da i dalje napreduju. Ulažu u to da mladi shvate da nema budućnosti bez obrazovanja“, jasna je Lamija Ademović.
Dodaje i da joj je pored svega najljepše bilo druženje s drugim takmičarima kada su jednu noć proveli u pustinji.
„Proveli smo noć u pustinji, bez telefona, bez ikakvog kontakta s vanjskim svijetom, što je bilo jako čudno i jedan šok s obzirom na to da smo mi svakodnevno na telefonima, u svakom momentu, ali je bilo divno iskustvo za razmjenjivanje utisaka i upoznavanje na drugi način jer smo imali vatru oko koje smo bili, jelo, piće, ples, igre.“
Panel diskusija s dr. Jane Goodall
Nejla Bektić, učenica trećeg razreda u Prvoj bošnjačkoj gimnaziji Sarajevo priča kako je primijetila da njena škola kao institucija troši poprilično veliku količinu papira što je zapravo potaklo samu prijavu projekta na takmičenje.
„Odlučili smo da prikupimo taj papir od kolega iz čitave generacije, pošto dosta trošimo papira pri učenju i na kraju se samo baci, pa smo onda to reciklirali u sveske, stavili sjemenke lavande te nazvali projekt ‘Plant a Notebook’ (zasadi svesku). U biti, sama procedura je bila održiva što je jedan od ciljeva održivog razvoja Ujedinjenih nacija na kojem se baziralo takmičenje“, izjavljuje Nejla Bektić.
Kompletan tekst pročitajte OVDJE.
Još uvijek nema komentara. Postavite prvi komentar!