ČOVIĆEV ZET I 'TURSKA HRVATSKA' |Uprkos najavama: BiH neće kontrolisati svoj cijeli vazdušni prostor!

ČOVIĆEV ZET I 'TURSKA HRVATSKA' |Uprkos najavama: BiH neće kontrolisati svoj cijeli vazdušni prostor!

Bosna i Hercegovina ipak nije preuzela kontrolu nad cijelim svojim vazdušnim prostorom, kao što to tvrde iz Agencije za pružanje usluga u vazdušnoj plovidbi (BHANSA), saznaje portal Capital, prenosi Oslobođenje.

FENA navodi da je "preuzimanjem kontrole vazdušnog saobraćaja u cjelokupnom zračnom prostoru Bosne i Hercegovine sinoć iza ponoći Agencija za pružanje usluga u zračnoj plovidbi BiH (BHANSA) otvorila novo poglavlje u historiji civilne avijacije BiH."

Time je u potpunosti realizirana Faza II Strategije razvoja Sistema za upravljanje vazdušnim saobraćajem u BiH (ATM Strategija BiH), što u prijevodu znači da se nadzor cjelokupnog bosanskohercegovačkog neba više neće obavljati iz drugih država, već iz same BiH.

- Ovo je veliki dan za Bosnu i Hercegovinu kao državu, jer smo u relativno kratkom vremenskom periodu, kao najmlađa evropska agencija za pružanja usluga u vazdušnoj plovidbi, stvorili tehničke, kadrovske i sve druge preduslove da sami, u cijelosti, nadziremo vazdušni saobraćaj iznad teritorija BiH – izjavio je direktor BHANSA-e, Davorin Primorac.

Primorac je naveo da BHANSA trenutno pruža usluge do nivoa leta 325, odnosno do 10.000 metara.

- U tom dijelu vazdušnog prostora odvija se 20 posto od ukupnog saobraćaja, odnosno riječ je o kretanju svega 200 aviona - rekao je Primorac.

Od danas BiH kontrolirati i do 1.600 preleta aviona bh. nebom, ali ne na cijeloj teritoriji, piše Oslobođenje.

Prostor iznad Unsko-sanskog kantona te dijela entiteta Republika srpska i kantona 10 ostaće pod nadzorom Hrvatske.

Pored toga BiH neće imati nadzor ni nad dijelom Hercegovine duž granice sa Hrvatskom, vidljivo je na mapi na kojoj je ucrtana teritorija koju će nadzirati BHANSA.

Hrvatska mjesecima lobira u institucijama BiH da i dalje kontroliše značajan dio neba BiH, jer joj je to važan vazdušni koridor za prelete prema aerodromu Split.

Informacije o nekompletnoj pokrivenosti potvrdili su u Ministarstvu komunikacija i transporta BiH.

Na konkretno pitanja o tome da li BiH u potpunosti preuzima kontrolu neba nad svojom teritorijom rekli su da od 5. decembra počinje implementacija Faze II korištenja vazdušnog prostora, ali na mapi koju su dostavili vidljivo je da područje odgovornosti BiH ne obuhvata cijelu njenu teritoriju.

Preuzimanje prihoda ali ne i odgovornosti?

Hrvatska i Srbija su do sada na osnovu kontrole bh. neba ubirale višemilionske prihode.

Da bi to bilo legalno BiH sa Hrvatskom, Srbijom i Crnom Gorom mora potpisati Sporazum o delegiranju odgovornosti za pružanje usluga u vazdušnom saobraćaju.

Danas BHANSA preuzima kontrolu dijela vazdušnog prostora, a sa Hrvatskom pregovori oko sporazuma još nisu ni počeli. Sa Srbijom i Crnom Gorom su završeni, ali Predsjedništvo BiH još nije donijelo odluku kojom prihvata usaglašene sporazume.

Hrvatska, piše Oslobođenje, osim što želi i dalje da kontroliše značajan dio neba BiH, traži da se u slučaju tužbe od strane BiH, za potraživanje nadoknade sudskim putem, utvrđuje nadležnost suda u Hrvatskoj i sudi po hrvatskim propisima.

Drugo, Hrvatska se unaprijed ograđuje od odgovornosti i prihvatiće samo štetu ukoliko je ona nastala „nepažnjom njenih agenata“, što je veliki rizik za BiH jer odštete u slučaju pada aviona mogu iznositi i do milijardu maraka, piše Capital.

Komentari (0)

Još uvijek nema komentara. Postavite prvi komentar!

Ostavi komentar